PostgreSQL Operasyon Merkezi

PostgreSQL Veritabanlarınız İçin Endişelenmeyin

Periyodik Sağlık Kontrolü
  • Sözleşme süresince dört kez uzmanlarımız PostgreSQL sunucularınıza bağlanarak incelemeler yapar ve ileride oluşabilecek olası sorunlara karşı önlemler almanıza yardımcı olur. İncelemeler sırasında bulunan bulgular ve iyileştirme önerileri rapor olarak sunulur.
Log İzleme
  • Veritabanı sistemlerinizin logları düzenli olarak izlenir, metrikler belirlenerek hata ile karşılaşıldığında sizi bilgilendirecek şekilde kurgulanır.
  • Log izlenmesi, 3. parti izleme araçları veya Linux işletim sisteminin özellikleri kullanılır gerçekleştirilir.
Yama ve Güncelleme
  • Veritabanı sisteminde yapılacak olarak yama ve güncelleme işlemleri,üzerinde çalışan servisler ve iş sürekliliğiniz düşünülerek planlanır ve gerçekleştirilir.
  • PostgreSQL’de yılda bir kez major sürüm yükseltmesi yayınlanmaktadır. Bu yayınlanan major sürüm güncellemesi sunulan hizmet dahilinde uygulamalarınıza uyumluluğu kontrol edilir ve uyumluluk testlerinden başarıyla geçilmesi durumunda sürüm yükseltilmesi yapılır.
  • Güvenlik açığı kapatmak için çıkan güncellemeler veritabanı sistemine yüklenir.
  • Yıl içerisinde çıkan spesifik minor sürümler performans iyileştirmesi, karşılaşılan bir yazılım hatasını çözmesi vb. bir durumu kapsıyorsa, yılda üç kez minor sürüm güncellemesi yapılabilir. PostgreSQL’de minor sürümlerin 3 ayda bir yayınlanmaktadır.
Parametre İyileştirme
  • Kurulu veritabanı sisteminin performansını iyileştirmeye yönelik yapılabilecek parametre değişiklikleri belirlenir ve iyileştirme önerilerinin raporlanır
Yedekleme
  • 3 aylık periyotlarda yedekleme sistemleri incelenir ve yedekten geri dönüş testi gerçekleştirilir. 
  • Yedekleme yapısının iyileştirilmesi gerekliliği varsa önerilerde bulunulur.
Mesai saati dışı çalışmalar
  • Sözleşme süresinde sistemin çalışmasına kısmi de olsa engelleyecek mesai saati dışı çalışmalar için yılda 2 (iki) kez kullanılabilecek hizmettir.
Yavaş Sorgu Tespiti
  • Veritabanında yavaş çalışan sorgulanır tespit edilir ve düzeltme önerilerinde bulunulur.
FKM 
  • Veritabanı sistemlerinde yaşanan bir felaket durumu senaryosu için, sistemler incelenerek, en az hasar ile geri dönüş senaryoları ve gerekli  öneriler kurumla paylaşılır.
Aylık raporlama
  • Verilen hizmet kapsamında yapılan aylık teknik çalışmaların ve önerilerin yer aldığı raporlama hizmetidir. 
Kapsam Dışı Destek 

(Ücretli çağrı hizmeti)

  • 09:00 – 18:00 saatleri arası hafta içi mesai günlerinde 5×9 uzaktan destek
  • Her bir 4 saate kadar uzaktan hizmet 1 adet çağrıya karşılık gelmektedir.
  • Tüm çağrılar Profelis Çağrı takip sistemi üzerinden açılacaktır.
Detaylı Bilgi İçin Bize Ulaşın